VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti CUBESHOP s. r. o., Staré Grunty 26/C, 041 04 Bratislava, IČO: 52976971,
zapísaná v Obchodný register Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 148909/B (ďalej len „VOP“).
I. Všeobecné ustanovenia
1.1 Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi
predávajúcim a kupujúcim uzatvorením kúpnej zmluvy a tvoria súčasť každej
kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami. Kupujúcim môžu byť tak
fyzické osoby, ako aj právnické osoby.
1.2 Vyplnením objednávkového formulára „Objednávka“ a potvrdením
oboznámenia sa s týmito VOP (ďalej len „objednávka“), kupujúci pristupuje k
týmto VOP predávajúceho, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy
a sú stále prístupné na webovej stránke predávajúceho.
1.3 Predávajúci je aj prevádzkovateľom systému elektronického obchodu
prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho (ďalej len
„obchod“).
1.4 Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa
týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa
vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa.
1.5 Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami –
podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
v platnom znení.
1.6 Kupujúcim je každá osoba (fyzická alebo právnická), ktorá vyplnila a
odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdržala
emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je
taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu
a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a VOP.
1.7 Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový
formulár „Objednávka“ spracovaný systémom obchodu. V prípade, ak kupujúci
nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle
predchádzajúcej vety, za objednávku sa považuje aj telefonická objednávka,
alebo objednávka zaslaná emailom, alebo poštou na adresu predávajúceho.
1.8 Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte. Na základe objednávky sa zákazníkovi vygeneruje automaticky faktúra na úhradu kúpnej ceny.
1.9 V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom
objednávkového formulára, ale vykoná objednávku telefonicky, alebo zaslaním
emailu, alebo poštou na adresu predávajúceho, predávajúci zašle kupujúcemu
cenovú ponuku emailom.
1.10 Produktom sa rozumie každá hnuteľná vec umiestnená na e-shope www.cubeshop.sk a www.cubeshop.sk, ktorú spoločnosť Denim Retail s.r.o. ponúka k predaju prostredníctvom e-shopu www.cubeshop.sk.
II. Objednávka produktu – uzatvorenie
kúpnej zmluvy
2.1 Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného
objednávkového formulára „Objednávka“ a následná úhrada kúpnej ceny v zmysle
automaticky vygenerovanej faktúry je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo
strany kupujúceho. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných
prostriedkov na účet predávajúceho.
2.2 K akceptácii objednávky produktov zo strany predávajúceho, a teda k
uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia
(elektronicky) prijatia objednávky a potvrdenia o pripísaní kúpnej ceny na účet
predávajúceho, pričom predávajúci zároveň informuje kupujúceho, že produkt bol
zadaný na odoslanie.
2.3 Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie
cenovej ponuky vyhotovenej predávajúcim na základe telefonickej alebo
e-mailovej objednávky kupujúceho. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v tomto
prípade písomným potvrdením (elektronicky) cenovej ponuky kupujúcim.
2.4 V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára
„Objednávka“, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vždy
vopred, v opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
2.5 V prípade objednávky v zmysle bodu 3 tohto článku VOP, je kupujúci
povinný zaplatiť kúpnu cenu na základe faktúry vystavenej a doručenej
predávajúcim kupujúcemu. V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny,
má predávajúci nárok požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05% z
dlžnej sumy za každý začatý deň omeškania a jednorazovej paušálnej náhrady za
úkony súvisiace s administratívnymi prácami v sume 20 EUR.
2.6 Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov predávajúceho a kupujúceho.
2.7 Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, kedy Kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému Alzy, je Alza oprávnená od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo Kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku. Alza v takomto prípade Kupujúceho informuje o takejto skutočnosti. Príklady, kedy môže dôjsť k chybne zverejnenej cene sú najmä nasledujúce:
- cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadnuje nákupnú cenu);
- u ceny tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic;
- zľava na tovaru presahuje viac ako 50%, bez toho aby tovar
bol súčasťou zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie označenej
špeciálnym symbolom.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
3.1 Cena produktov objednávaných prostredníctvom elektronického obchodu
(ďalej len „kúpna cena“) je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého jedného
zákazníka po vyplnení objednávky na webovej stránke predávajúceho. V prípade
objednávky v zmysle čl. II bod 5 tohto článku VOP, zašle predávajúci kupujúcemu
cenovú ponuku emailom.
3.2 Predávajúci negarantuje časovú platnosť kúpnych cien v prípade rovnakej
objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností,
kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej objednávky sa po jej úhrade v
lehote splatnosti už nemení.
3.3 Kúpna cena produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s
dodaním produktov.
3.4 Základným platidlom je mena euro.
IV. Dodanie produktov
4.1 Predávajúci je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve
a kvalite a v prípade kupujúceho v zmysle čl. I bod 5 aj spolu s písomným
rovnopisom týchto VOP, ak ich už nedodal skôr spolu s daňovými dokladmi
vzťahujúce sa k produktu a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre daný
produkt. V prípade ak písomné vyhotovenie týchto VOP nebolo kupujúcemu v zmysle
čl. I bod 5 dodané s produktom, je kupujúci povinný písomne oznámiť túto
skutočnosť predávajúcemu v lehote najneskôr do troch dní odo dňa prevzatia
produktu, v opačnom prípade sa predpokladá, že povinnosť predávajúceho dodať
písomný rovnopis týchto VOP bola splnená.
4.2 Predávajúci spracúva všetky prijaté objednávky v poradí, v akom sú mu
doručované. Dodacia lehota na objednaný produkt je 7 pracovných dní odo dňa
pripísania kúpnej ceny na účet predávajúceho.
4.3 Ak predávajúci nemôže kupujúcemu objednaný produkt dodať, a to napriek
skutočnosti, že došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne
informovať kupujúceho a do 15 dní mu vrátiť zaplatenú kúpnu cenu za produkt, ak
sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. Vrátením zaplatenej kúpnej
ceny zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim automaticky zaniká.
4.4 Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená kupujúcim v
objednávke.
4.5 Dodanie produktu predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám
kupujúceho (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu),
alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
4.6 Dodanie produktu je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu (alebo
kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), resp. jeho
odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu.
4.7 Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci
svojim podpisom na prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj
skutočnosť, že obal nebol porušený a produkt bol dodaný kompletne v zmysle
objednávky.
4.8 Pri osobnom odbere v prípade viditeľného poškodenia produktu, prípadne
zistiteľných vád, je kupujúci oprávnený neprevziať produkt. Prevzatím produktu
sa má za to, že tento nemal vady zistiteľné pri osobnej prehliadke produktu.
Pri osobnom i zásielkovom dodaní je kupujúci zároveň povinný vyznačiť poznámku
o poškodení produktu v prepravnom/dodacom liste s výstižným opisom tohto
poškodenia, a to okamžite pri prevzatí ak ide o vady zistiteľné pri prevzatí,
alebo najneskôr do 10 dní od prevzatia ak ide o vady skryté. Všetky neskôr
oznámené vady a poškodenia, resp. reklamácie dodaného množstva a kvality
produktu nebudú zo strany predávajúceho akceptované.
4.9 Spolu s dodaním tovaru poskytne predávajúci kupujúcemu potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
V. Prevzatie produktu
5.1 Kupujúci je povinný prevziať objednaný produkt, ktorý mu predávajúci
doručil na miesto dodania určené v objednávke.
5.2 Ak kupujúci neprevezme produkt, predávajúci ho uloží vo svojej
prevádzke a písomne vyzve kupujúceho na jeho vyzdvihnutie. V prípade, ak
kupujúci nevyzdvihne produkt ani do 30 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy, je
kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške, ktorá zodpovedá
kúpnej cene produktu vrátane prepravného. Nárok na ďalšie náklady, ktoré
predávajúcemu vznikli v dôsledku porušenia povinnosti kupujúceho prevziať
produkt, ako aj nárok na náhradu škody, tým nie je dotknutý. Uplynutím lehoty
na dodatočné prevzatie produktu, zmluvný vzťah založený kúpnou zmluvou medzi
predávajúcim a kupujúcim zaniká.
5.3 Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na kujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby. V prípade uvedenom v bode 2 tohto článku VOP, prechádza nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte na kujúceho dňom kedy kupujúci neprevzal produkt pri prvom pokuse o doručovanie.
VI. Prepravné
6.1 Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu. Tieto budú vyčíslené v automaticky vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
VII. Odstúpenie kupujúceho od kúpnej
zmluvy
7.1 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade a spôsobom upraveným v Občianskom zákonníku. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa, kedy kupujúci, alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu, prevezme produkt.
7.2 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný
informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy predávajúceho jednoznačným
vyhlásením, a to listom zaslaným poštou, doporučenou listovou zásielkou na
adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP. Na tento účel môže kupujúci použiť
vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uverejnený na webovej
stránke predávajúceho.
7.3 Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle
oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie
lehota na odstúpenie od zmluvy, teda najneskôr v 14 deň odkedy lehota na
odstúpenie od zmluvy začala plynúť.
7.4 Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúci kupujúcemu všetky platby,
ktoré uhradil kupujúci v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné
náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný
spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení
od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, akým bola uhradená
kúpna cena a súvisiace náklady kupujúcim, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s
iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
7.5 Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení
vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu
preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
7.6 V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný zaslať tovar späť
alebo ho priniesť na adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP najneskôr do 14
dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za
zachovanú, ak kupujúci tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. Kupujúci zodpovedá za
akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom,
než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
7.7 Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich - podnikateľských
subjektov sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
7.8 Kupujúci môže bez peňažnej sankcie stornovať výlučne svoju objednávku
uskutočnenú prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, a to do 24
hodín odo dňa zadania platobného príkazu na zaplatenie kúpnej ceny, najneskôr
však pred pripísaním kúpnej ceny na účet predávajúceho a zároveň je povinný o
uvedenej skutočnosti telefonicky a písomne upovedomiť predávajúceho.
Predávajúci sa zaväzuje do 15 dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, ak došlo k jej
pripísaniu na účet predávajúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom
plnení. V prípade akceptácie cenovej ponuky predávajúceho zaslaním
potvrdzujúceho emailu, stornovanie nie je možné.
7.9 Ak dôjde k stornovaniu objednávky po pripísaní kúpnej ceny na účet
predávajúceho, prípadne ak kupujúci nesplní svoju oznamovaciu povinnosť v
zmysle bodu 3 tohto článku VOP, predávajúci nie je povinný storno objednávky
akceptovať a má sa za to, že kúpna zmluva bola riadne uzatvorená.
7.10 Predávajúci nepreberá vrátený produkt prostredníctvom dobierkovej služby, produkt v prípade ak sú dané zákonné dôvody musí byť zo strany kupujúceho vrátený formou bežného poštového balíka alebo zásielkovou spoločnosťou.
7.11 Na výdajnom mieste (Prešovská 45, 821 01) je možné vymeniť tovar do 7 dní, ktorý zákazník kúpil na výdajnom mieste alebo inej kamennej predajni a prevzal osobne v tejto predajni alebo inej kamennej predajni v rámci tzv. osobného odberu.
7.12 Kontaktné údaje predávajúceho pre prípad odstúpenia od zmluvy alebo
reklamácie podľa nasledujúceho článku sú nasledovné:
a) adresa: Denim Retail s.r.o., Prešovská 45, 821 02 Bratislava
b) email: info@cubeshop.sk
7.13 Dozorujúci orgán:
Inšpektorát SOI pre
Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box
5,820 07 Bratislava 27
odbor technickej kontroly
výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 02/ 58272172-3;
02/58272 104
fax č.: 02/ 58272 170
e-mail: lubica.petiova@soi.sk, anna.dubekova@soi.sk, ba@soi.sk
VIII. Zodpovednosť za vady, záruka a
reklamácie
8.1 Predávajúci nezodpovedá za vady produktu, ak tieto sú spôsobené
nekvalitnými podkladmi dodanými kupujúcim.
8.2 Predávajúci nie je povinný upozorniť kupujúceho na nedostatočnú kvalitu
podkladov. Predávajúci nekontroluje kvalitu dodaných podkladov, tieto nijako
neupravuje a nemení, ale sú spracovávané automaticky. Rovnako nezodpovedá za
obsah podkladov a ich súlad so všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako ani
za porušovanie práv duševného vlastníctva tretích osôb.
8.3 Výlučne kupujúci zodpovedá za vady produktov spôsobené dodaním vadných/
nekvalitných podkladov.
8.4 Kupujúci zodpovedá za obsah podkladov a ich súlad so všeobecne
záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a/alebo so všeobecnou
morálkou a zodpovedá za akúkoľvek škodu, ktorá by mohla byť spôsobená tretím
osobám v súvislosti s použitím produktov.
8.5 V prípade, ak predávajúci zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný
obsah podkladov je hanlivý, prípadne v rozpore s morálnymi a etickými názormi
predávajúceho, alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi, je predávajúci
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, doručením písomného oznámenia o stornovaní
potvrdenia objednávky emailom. Kupujúcemu nevzniká nárok na žiadnu náhradu,
okrem nároku na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.
8.6 Predávajúci poskytuje záruku na dodané produkty v súlade s príslušnými
právnymi predpismi Slovenskej republiky. Záručná doba začína plynúť odo dňa
prevzatia produktu zo strany kupujúceho. V prípade kupujúcich – podnikateľských
subjektov sa na zodpovednosť za vady produktu a na podmienky poskytnutia záruky
vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
8.7 V prípade vrátenia produktu s vadou, ktorá vyšla najavo až po jeho
prevzatí, a ktorá nebola zrejmá a zistiteľná pri bežnej kontrole pri prevzatí,
má kupujúci nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny zodpovedajúcu povahe a
rozsahu vady alebo vrátenie kúpnej ceny. Ak ide o vadu, ktorá robí vec
neupotrebiteľnou, má kupujúci nárok odstúpiť od zmluvy. Po dohode zmluvných
strán môže byť produkt s vadou nahradený aj novým produktom bez vád. Poškodený,
alebo vadný tovar musí byť kompletný.
8.8 Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu na produkt v záručnej dobe, a
to bezodkladne potom, ako sa o vade produktu dozvedel, zaslaním písomnej
reklamácie na adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP a to v súlade so všeobecne
záväznými právnymi predpismi.
8.9 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a kupujúceho písomne
(elektronicky, poštou) vyrozumieť o výsledku vybavenia reklamácie do 30 dní odo
dňa obdržania/prijatia písomnej reklamácie.
8.10 Postupy upravené v tomto článku sa primerane vzťahujú aj na podanie sťažnosti alebo podnetu zo strany kupujúceho.
IX. Ochrana osobných údajov a súkromia
9.1 Kupujúci pri vyplnení objednávkového formulára berie na vedomie a vyhlasuje, že bol poučený podľa zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov.
Tieto VOP
platia v znení v akom sú uverejnené na internetovej stránke predávajúceho a
boli schválené príslušným orgánom spoločnosti Denim Retail s.r.o.
Znenie VOP je účinné od
15.04.2016