REKLAMAČNÝ PORIADOK
Spoločnosť CUBESHOP s. r. o., Staré Grunty 26/C, 041 04 Bratislava, IČO: 52976971, zapísaná v Obchodný register Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 148909/B vydáva tento Reklamačný poriadok v súlade s ust.
§ 18 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Účelom Reklamačného poriadku je informovať
Spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
Reklamačný poriadok sa
vzťahuje výlučne na predaj tovarov zo strany predávajúceho spotrebiteľovi v
internetovom obchode umiestnenom na internetovej stránke www.cubeshop.sk a www.cubeshop.sk. Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol poskytnutý v rámci
marketingových alebo iných akcií na podporu predaja bezplatne. Zodpovednosť
predávajúceho za vady takéhoto tovaru je zo zákona vylúčená.
Reklamačný poriadok je
viditeľne umiestnený na e-shope predávajúceho v sekcii: "Reklamačný poriadok".
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho
upozornenia spotrebiteľa. Zmena reklamačného poriadku sa nevzťahuje na
reklamáciu tovaru, ktorý bol zakúpený pred jej účinnosťou.
Reklamačný poriadok je platný a účinný odo dňa 15.04.2016.
I. Vymedzenie pojmov
Pojmy uvedené s veľkým
písmenom, budú mať v Reklamačnom poriadku nižšie uvedený význam:
Reklamačný poriadok
znamená tento reklamačný poriadok.
Predávajúci znamená
spoločnosť DENIM retail s.r.o., Prešovská 45, 821 02 Bratislava, IČO: 48095176,
DIČ: 2120078378, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,
Okr. súd Bratislava I , odd. Sro, vl. č. 103039/B.
E-shop znamená
internetový obchod predávajúceho, ktorý je umiestnený na internetovej stránke
www.cubeshop.sk a www.cubeshop.sk.
Tovar znamená každú
hnuteľnú vec umiestnenú na e-shope, ktorú predávajúci ponúka k predaju
prostredníctvom e-shopu.
Kúpna cena znamená
kúpnu cenu za tovar. Kúpna cena je uvedená s DPH. Kúpna cena nezahŕňa prípadné
náklady na dodanie tovaru kupujúcemu.
Kupujúci znamená každú
fyzickú osobu plne spôsobilú na právne úkony alebo právnickú osobu, od ktorej
predávajúci obdrží riadne vyplnenú objednávku v súlade s VOP na tovar.
Spotrebiteľ znamená
každú fyzickú osobu, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy na strane kupujúceho
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania.
VOP znamená Všeobecné
obchodné podmienky pre nákup tovaru v internetovom obchode predávajúceho, ktoré
upravujú práva a povinnosti súvisiace s nákupom tovaru v internetovom obchode
umiestnenom na internetovej stránke www.cubeshop.sk a www.cubeshop.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej
zmluvy uzavretej medzi predávajúcim (prevádzkovateľom internetového obchodu) a kupujúcim.
Objednávka znamená kupujúcim
vyplnený a odoslaný objednávkový formulár predávajúcemu spôsobom uvedeným v
článku III VOP. Objednávka obsahuje informácie o objednávanom tovare a o kupujúcom.
Objednávka sa pre účely uzavretia kúpnej zmluvy považuje za návrh na uzavretie kúpnej
zmluvy a tam, kde sa vo VOP hovorí o objednávke, hovorí sa aj o návrhu na
uzavretie kúpnej zmluvy.
Kúpna zmluva znamená
kúpnu zmluvu uzavretú medzi predávajúcim a kupujúcim, na základe ktorej sa predávajúci
zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar do miesta určenia a kupujúci sa
zaväzuje prevziať tovar a zaplatiť predávajúcemu za objednaný tovar kúpnu cenu
a cenu za prepravu. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú VOP.
Spotrebiteľská zmluva
znamená každú kúpnu zmluvu alebo inú zmluvu bez ohľadu na jej právnu formu,
ktorú uzatvára predávajúci so spotrebiteľom.
Obchodný zákonník
znamená zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
Zákon o ochrane
osobných údajov znamená zákon č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v
platnom znení.
Zákon o ochrane spotrebiteľa znamená zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
II. Právo na uplatnenie reklamácie
1. V prípade výskytu
vady na zakúpenom tovare má spotrebiteľ právo vadu reklamovať. Za účelom
správneho posúdenia uplatnenej reklamácie je nevyhnutné, aby bol reklamovaný tovar
čistý, suchý (t.j. textília, koža, syntetický materiál resp. iný materiál, z
ktorého je vyhotovený tovar nesmie obsahovať vodu), kompletný a v súlade s
hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami. Inak je predávajúci
oprávnený odmietnuť prebratie predmetu reklamácie.
2. Spotrebiteľ je pri používaní tovaru povinný dodržiavať podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo v návode na použitie a neužívať tovar spôsobom, ktorý je v rozpore s obvyklým účelom jeho použitia.
III. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
1. Spotrebiteľ môže
uplatniť reklamáciu nasledovne:
a) v ktorejkoľvek prevádzke
predávajúceho;
b) písomnou, vlastnoručne podpísanou reklamáciou odoslanou na adresu sídla predávajúceho
spolu s reklamovaným tovarom prostredníctvom bežného poštového balíka alebo
prostredníctvom kuriéra. Predávajúci nepreberá zakúpený tovar, ktorý mu bol
zaslaný prostredníctvom dobierky.
c) elektronicky prostredníctvom
formuláru „reklamačný formulár“, ktorý je umiestnený na internetovej stránke e-shopu
v sekcii "Reklamačný formulár".
Takto vyplnený formulár je možné zaslať predávajúcemu aj elektronicky
prostredníctvom e-shopu. Spotrebiteľ je zároveň povinný bezodkladne predložiť
reklamovaný tovar predávajúcemu spolu s dokladom o kúpe tovaru v ktorejkoľvek
jeho prevádzke alebo prostredníctvom poštovej zásielky na adresu sídla predávajúceho.
Pre spárovanie reklamovaného tovaru s uplatnenou reklamáciou oznámi spotrebiteľ
predávajúcemu pri predložení reklamovaného tovaru svoje meno, priezvisko,
adresu trvalého pobytu a dátum uskutočnenia reklamácie prostredníctvom
formuláru „reklamácia“,
ktorý je umiestnený na internetovej stránke e-shopu. Až po splnení postupu
uvedeného v tomto písmene sa reklamácia tovaru považuje za uplatnenú.
Adresa sídla predávajúceho
pre uplatnenie reklamácie spôsobom uvedeným v písmene b) predchádzajúceho bodu
je Denim retail, s.r.o., s korešpondenčnou adresou: Prešovská 45, 821 02
Bratislava, Slovenská Republika, e-mail: info@cubeshop.sk.
2. V prípade ak bude reklamácia zo strany predávajúceho
uznaná, predávajúci vráti spotrebiteľovi poštovné.
3. V prípade ak je v
záručnom liste určená iná osoba na opravu tovaru, ktorá je v mieste prevádzky predávajúceho
alebo v mieste pre spotrebiteľa bližšom, uplatní spotrebiteľ právo na opravu tovaru
u osoby určenej na vykonanie záručnej opravy. Osoba určená na opravu tovaru je
povinná opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji tovaru medzi predávajúcim
a spotrebiteľom.
4. Pre uplatnenie reklamácie je spotrebiteľ povinný predložiť predávajúcemu s reklamovaným tovarom, doklad o kúpe tovaru.
IV. Lehota na uplatnenie reklamácie
1. Záručná doba na uplatnenie reklamácie na tovar je 24 mesiacov a na použitý tovar 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
2. Záručná doba začína
plynúť odo dňa prevzatia objednaného tovaru spotrebiteľom.
3. Doba od uplatnenia
reklamácie až do času, keď spotrebiteľovi po skončení opravy vznikla povinnosť
prevziať tovar, sa do záručnej doby nepočíta. V prípade ak dôjde k výmene
reklamovaného tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
4. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
V. Zodpovednosť predávajúceho
1. Predávajúci zodpovedá
za to, že objednaný tovar je bez vád, má požadovanú, prípadne právnymi
predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť.
2. Predávajúci
zodpovedá za to, že tovar v čase prevzatia spotrebiteľom má vlastnosti výslovne
vymenené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu Kúpnej zmluvy
alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady.
3. Predávajúci
zodpovedá za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia spotrebiteľom.
Pri použitom tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté jeho použitím
alebo opotrebením. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci
za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.
4. Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru:
a) pre ktoré bola spotrebiteľovi
poskytnutá zľava z kúpnej ceny,
b) ktoré vznikli v
záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným
používaním, mechanickým poškodením, nesprávnym skladovaním alebo, ktoré boli
spôsobené nedovoleným zásahom.
5. Predávajúci
je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie ihneď; ak
to nie je možné, musí sa spotrebiteľovi doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V prípade uplatnenia
reklamácie spôsobom uvedeným v článku III bod 1 písm. b) a c) reklamačného
poriadku, odošle predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie elektronicky na
e-mailovú adresu uvedenú v reklamácii alebo v užívateľskom účte spotrebiteľa
alebo na poštovú adresu spotrebiteľa. V potvrdení predávajúci uvedie:
- poradové číslo
reklamácie (v bežnom kalendárnom roku);
- meno, priezvisko,
telefón a bydlisko spotrebiteľa;
- názov, resp. iné
označenie tovaru, farbu, veľkosť reklamovaného tovaru;
- kúpnu cenu
reklamovaného tovaru (ak bola poskytnutá zľava, aj výšku zľavy reklamovaného tovaru);
- deň zakúpenia tovaru
(deň uzavretia kúpnej zmluvy);
- opis reklamovanej
vady;
- požiadavka spotrebiteľa
(aký spôsob vybavenie reklamácie spotrebiteľ požaduje);
- lehotu na vybavenie
reklamácie, pokiaľ nie je reklamácia vybavená priamo na mieste v čase
uplatnenia reklamácie;
- spôsob vybavenia
reklamácie;
- podpis spotrebiteľa
a predávajúceho alebo ním povereného zamestnanca.
6. Ak spotrebiteľ
uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec poučí spotrebiteľa
o jeho právach podľa článku IX bod 10, 11 a 12 VOP a na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, určí predávajúci spôsob vybavenia
reklamácie podľa článku VI bod 1 reklamačného poriadku ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v
odôvodnených prípadoch aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie
ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu tovaru za nový tovar.
8. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomný doklad o vybavení reklamácie odošle predávajúci spotrebiteľovi elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v reklamácii alebo v užívateľskom účte spotrebiteľa alebo na poštovú adresu spotrebiteľa.
VI. Vybavenie reklamácie
1. Reklamácia sa
považuje za vybavenú ukončením reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru,
výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z kúpnej
ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo odôvodnené zamietnutie
reklamácie.
2. Ak má tovar
vadu, ktorú možno odstrániť, predávajúci ju bezplatne, riadne bez zbytočného
odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstráni.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Spotrebiteľ môže
namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len
súčasti tovaru, výmenu súčasti tovaru, len ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Za
odstrániteľné vady možno považovať také vady, ktorých odstránením (opravou)
neutrpí vzhľad, funkcia a kvalita tovaru.
3. Ak má tovar
vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne
užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo
od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide
síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie
sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Za
neodstrániteľné vady možno považovať také vady, ktoré nemožno opraviť riadne v
lehote podľa bodu 2 tohto článku a ktorých odstránením (opravou) utrpí vzhľad,
funkcia a kvalita tovaru.
4. Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
5. Pri tovare,
ktorý bol spotrebiteľom zakúpený od predávajúceho s označením vadný alebo
použitý, nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením tovaru.
Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú
bola dojednaná nižšia cena.
6. V prípade ak
si spotrebiteľ v určenej lehote nevyzdvihne reklamovaný, opravený alebo
náhradný tovar po vybavení reklamácie napriek tomu, že mu predávajúci spôsobom
uvedeným v článku V bod 8 reklamačného poriadku riadne oznámil vybavenie
reklamácie, vyzve predávajúci kupujúceho prostredníctvom doporučeného listu
odoslaného na poslednú známu adresu kupujúceho na vyzdvihnutie si tohto tovaru
v lehote 30 dní odo dňa doručenia tejto výzvy. V prípade ak si kupujúci takýto tovar
nevyzdvihne ani v dodatočne určenej lehote podľa predchádzajúcej vety, je predávajúci
oprávnený takýto tovar predať tretej osobe alebo inak speňažiť. Týmto spôsobom
je predávajúci oprávnený postupovať aj v prípade, že si kupujúci neprevezme
opakovanú výzvu predávajúceho podľa prvej vety tohto bodu alebo ak sa táto
výzva vráti predávajúcemu ako nedoručená/nedoručiteľná. Predávajúci vedie o
takto získaných peňažných prostriedkoch osobitnú evidenciu s uvedením
identifikácie kupujúceho, kedy a za akú hodnotu sa takýto tovar predal a aké
náklady vznikli predávajúcemu v súvislosti s jeho speňažením. V prípade ak kupujúci
požiada predávajúceho o vydanie takéhoto tovaru po jeho speňažení, predávajúci
ho informuje o speňažení a po odpočítaní nákladov, ktoré predávajúcemu v
súvislosti so speňažením vznikli, vydá kupujúcemu zvyšnú časť peňažných
prostriedkov zo speňaženia.
7. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách (v knihe reklamácií), pričom v tejto evidencii musí byť uvedené číslo reklamačného zápisu a spôsob vybavenia reklamácie. Spotrebiteľ svojím podpisom v reklamačnom zápise potvrdí spôsob vybavenia reklamácie v zmysle tohto článku.
VII. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Spotrebiteľ má právo
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie
zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec,
spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
(ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy
medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s
výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých
hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa
ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo
formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže
od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do
výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby,
ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo
obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm